VITAJTE NA BLOGU

Záver cyklistickej sezóny 2016

Teploty začínajú klesať a listy na stromoch sú už takmer všetky žlté či červené. Áno jeseň je v plnom prúde. Je čas ukončiť cyklistickú sezónu. Tento rok som ešte nemal možnosť ísť moju obľúbenú trasu a tak bol výber jasný. Burcoval som celé cyklistické okolie, ale zranenia, rodičovské povinnosti, či iné záujmy umožnili účasť len trom z nás. Prvé stretnutie máme na železničnej stanici v Banskej Bystrici s Jozefom. Vyrážame smer Senica, čo je okrajová časť Banskej Bystrice. Tu sa stretávame s Matúšom a už sme všetci. Je ráno 9:00, teplota kolíše okolo 10°C.

DCIM100GOPROG0014019.

Cieľ našej trasy sú Donovaly. Máme v pláne cca 52km okruh. Prechádzame cez Selce, kde stretávame veriacich vracajúcich sa s kostola. Pokračujeme cez obec Priechod a stále po hlavnej ceste až na koniec obce Baláže. Nad futbalovým ihriskom začína lesná cesta, ktorá je zároveň turistickým aj cyklo chodníkom. Po asfalte sa išlo fajn aj keď stúpanie zo Seliec do Priechoda nám ukázalo, že ešte nie sme celkom prebudení. Teraz šliapeme do pedálov lesom. Vzduch je krásne čistý. Profil je neustále stúpavý. Kolegovia ma niekoľkokrát upozornili, že nie sme na pretekoch a mám sa držať vzadu, lebo mojim tempom nepôjdeme.

Od smerovej tabule na Balážoch je to 5km na Kalište. Je to náš prvý oddychový bod. Mierne sa odkláňame od trasy aby sme pozreli pozostatky domov a pohostili sa ovocím z miestnych stromov. Mám novinku do príslušenstva GoPro. Volá sa Birdie a dokáže na pár sekúnd udržať kameru vo vzduchu a urobiť tak záber z vtáčej perspektívy. Celkom slušne sme sa s tým prebavili.

DCIM100GOPROG0024137.

Vraciame sa späť na trasu. Na Donovaly je to ešte kus cesty, zväčša hore kopcom. Nevadí, vedeli sme, že to nebude jednoduchý deň. Nie je kam zablúdiť, len sa treba stále ťahať po vyznačenej ceste. Prichádzame na Donovaly – časť Polianky. Chvíľu sme sa rozhodovali, či ideme zbehnúť dole do dediny, lebo sme vedeli, že ten kopec budeme musieť opäť vyšliapať. Chuť piva bola silnejšia tak už sedíme v kolibe Goral.

DCIM100GOPROG0044212.

Jedno nealko na doplnenie tekutín a už frčíme na Buly. Majú tu výborný asfalt a málo áut, takže zjazd sme si skutočne užili. Hneď za Bulami je krátky úsek, ktorý je v tomto smere na biku nezdolateľný. Jedná sa o strmý zalesnený kopec. Zosadáme a tlačíme. Smerujeme na Šachtičky. Táto časť trasy nie je náročná. Profil je kolísavý. Prechádza lúkami aj lesom. Matúš však chytil druhý dych, prebral velenie a máme tak trochu pretekárske tempo. Kto túto trasu pozná vie, že sú tu aj úseky náročné, kamenisté a strmé. Tieto úseky boli pre nás nezdolateľné a tak sme asi 3-krát museli ísť zo sedla dole. Ďalší dôležitý bod trasy je tu. Šachtičky. Je čas obedovať a tak objednávame halušky. Aké boli sa dozviete na záver článku.

DCIM100GOPROGOPR4299.

Vedel som, že v tomto mieste už budeme mať v nohách poriadne navarené a tak bol môj plán ísť už len dole kopcom. Nie však miestnou komunikáciou, ale lesnou cestou do Selčianskej doliny. Matúš mal však ešte tento rok resty v absolvovaní trasy okolo Panského diela. Neviem či si to viete predstaviť, ale pôvodne plánovaný klesajúci záver sa v tomto okamihu zmenil na prudko stúpajúci. Ideme bočnou zjazdovkou lyžiarskeho strediska Šachtičky smerom na Pánsky diel. Už som túto trasu raz s Matúšom absolvoval, takže ma nezaskočila, ale vytrápila.

DCIM100GOPROG0064331.

Prichádzame k stromu v strede Pánskeho diela, ktorý je zreteľne vidieť z Banskej Bystrice. Čo myslíte, kam sme išli ďalej? Áno strmhlav dole zjazdovkou. Kotúčové brzdy chytajú ružovú farbu. Vchádzame do hory a tento krát už len turistickým chodníkom zjazdujeme do Sásovskej doliny. Niektoré úseky sú fakt divoké a bike sa ma chce striasť ako divoký kôň. Ustál som. Matúš miluje zjazdy a tak drel prvý. Asi 100m pred koncom náročného úseku ho stretávam s defektom na oboch kolesách. Paráda. Našťastie Jozef a Matúš majú rovnakú veľkosť kolies a obaja majú náhradné duše. Mal som ešte v pláne poobedné aktivity a tak som musel chlapcov nechať v lese a pokračovať domov sám. Netušil som, že odloženie bicykla bude najťažšia časť výletu. Halušky nezapasovali a pýtali sa von. A to hneď 3x za sebou. Nevadí aj to sa stáva.

Cyklistika na tento rok ukončená. Idem sa venovať tancu s FS Očovan a čakať na prvý sneh. Ďalší športový článok už bude pravdepodobne z nejakého skialpinistického výletu.

[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=Qf3GJsJijvU[/embedyt]

kuboluptak_bb_kalistie_donovaly_sachticky_panskydiel_mapa Viac podrobností o trase TU.